Seremban VS York

aha...dah lama aku nak post psal bnde nie...nmpak tak entry aku??nmpak kan....kalau tak nmpak..sure BUTA...HAHA!!!=D  okay2..back to the topic..why Seremban VS York...???bukan fight2 taw...=='  okay..seperti yang anda semua tahu..aku dduk kat York nie da nak masuk 6 bulan..so mstila byak perbezaan dan persamaan antara bandar York ini,,dan bandar Seremban...nak tahu???let me tell you all..=))

Perbezaan antara Seremban dan York..

  1. lalu lintas dekat Seremban sangat2 sesak..berbeza dengan York...aku bukan nak cakap ape..tapi itu yang aku rase...sebab..tiap kali aku kluar,,gerenti tak banyak kereta...nak tahu sebab ape??sebab..orang2 dekat sni,,lebih prefer basikal dari kereta...siyez..kalau dekat Seremban tu,,perghhh...tengok orang naik basikal..kutuk2...tp itu yang femes dekat sni..and one more thing,,basikal deaorg biasa2 jer...
  2.  kalau dekat Seremban kan,,humm...selalu nye "NO PLASTIC BAG ON SATURDAY" kan??kan??kan??tapi kalau dekat York,,tiap2 hari tanpa plastic bag..unless,,kalau korang ta bawa bag..bag??na thu bag yg macam mana??alah..bag yg besar tu...ape nama dea...humm..dekat JJ Seremban ade jual...entah ape tah nama dea...tp itulah yang aku nak cakap..=)) *umie da start merepek..* maaf2..=='
  3. time dekat sini mmg berbeza...maksud aku...kalau dekat Seremban...bukan Seremban jer...seluruh Malaysia lah kan..pukul 7 pagi,,baru terang kan??pukul 8 baru kluar matahari..tapi,,tapi,,tapi..dekat sini..pukul 4 lebey,,matahari da terpacak..=='  itu pagi..kalau malam...dekat Malaysia,,pukul 7 mlam,,da gelap..dekat sini??pukul 8 malam..still ade matahari...fuhh..berbeza kan??? =0 
  4. last,,cara pemakanan orang2 dekat sini...kalau kite dekat Seremban tu,,pagi2 makan Nasi Lemak kan??tak pun Bihun Goreng...*sedap2*  =)  tapi kalau dekat sini,,deaorg breakfast Oat..tak pun Susu  dan Roti a.k.a Sandwich...lunch,,kalau dekat Seremban..lunch ape??Nasi lagi..lauk pun agak berat..air??of cos yg manis2...macam Sirap,,Laici dan lain2...tapi dekat sini,,lunch ape...Salad saje..air,,still water..tak pun Yogurt...=)) that's why muka deaorg putih...dinner,,aku ta tahu..sebab blom pnah siasat..=))

p/s = itu jer yg aku nampak perbezaan nyer buat mase sekarang...nnt kalau2 aku ternmpak lagi,,,aku bagi tahu yer..just wait..=)

Persamaan Seremban dan York..

  1. orang dekat sini sama jer macam dekat Seremban...ade yg permurah..ade yg tak..means aku..ade yg baik hati,,selalu senyum..even tak kenal..ade yg sombong..buat muka bajet femes...semua tempat macam tu kan??=D
  2. kalau dekat Seremban,,especially,,dekat Ampangan,,setiap hari Selasa dan Jumaat..mseti ade Pasar Malam...kalau dekat sini pun ade...cme dekat sini dea buat pagi..smpai tengahari..kalau dekat Ampangan tu kan..dri petang ke malam...oh yer..dekat York tak panggil Pasar Malam..tapi panggil CarBoot Sale...=)) 
  3.  
p/s = persamaan yg aku nmpak buat mase nie...=))  kalau nampak lagi,,I tell you all...=))